Monday, September 30, 2013

EDUCATIONAL TRIP TO BREAD FACTORY AT SHAH ALAM *GARDENIA*

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah syukur ke hadrat illahi, ku panjatkan segala doaku buat Allah. sempat berkumpul dengan rakan-rakan sekelah buat semester terakhir ini. alhamdulillah . moga pertemuan dan penyatuaan ini menjadi barakah. ameen. mudah-mudahan. okay meh lah nak cerita serba sedikit pasal kilang ni. masa yang di ambil untuk ke sana tidak lah begitu lama kerana shah alam dah dekat sangat dengan cheras. hihihih alhamdulillah berjalan lancar walaupun saya dtg lambat, ALLAHUAKHBAR. time lambat memang dah nak termenangis dah time tu. lambat sebab kakak saya guna kenderaan untuk menguruskan hal rumah. okay.. alhamdulillah sempat naik bus dan bukan saya seorang sahaja yang terlambat. hahahaha..

okay. ketibaan kami di kilang roti gardenia di shah alam . sangat lah di sambut dengan mesra dan baik. mereka sangat professional dalam melayan kami sebagi pelawat. alhamdulillah. sedikit sumbangan dari pihak kilang juga sangat lah happy bila dapat goodies bag tuh. hihihihi. comel tahu?! melawat sekitar kilang sangat best ! okay satu lagi pengalaman yang tidak dapat di lupakan !! :))





*kami tidak di benarkan mengambil gambar dalam kilang operasi tuh * hihihihi

NOUMAN ALI KHAN




When u decided to make a change for the better in your life and when u start changing the behaviour in your life the first people to see a change in you will be your own family. They will notice it that you're not the same person anymore. "YOU DONT TALK THE SAME, YOU DONT ACT THE SAME, YOU DONT GO TO THE SAME PLACES, YOU DONT HAVE THE SAME FRIENDS ANYMORE, and this necessarily happens. when you take a turn towards islam, necessarily you start losing you friends. 

CLICK HERE FOR THE VIDEO

Sunday, September 29, 2013

Bila Hati berbelah bahagi.

dear dairy

Assalamualaikum wbt

aku mungkin tak mampu jadi yang terbaik di antara kalian dan kalian . aku hanya mampu berdoa.. mungkin ada hati lain yang terguris. ya ALLAH sesungguhnya kau tenangkan hati dia untuk aku. dan sesungguhnya aku sayang kan insan ini selama 20 tahun aku hidup didunia ini. susah senang bersama. rahsia aku di pegang bersama. duit ringgit di kongsi bersama. sesungguhnya aku berazam akan menolong dia saat di jatuh dan tersungkur dan dia peneman aku di saat aku malam aku hendak bercerita. dia tempat aku mengadu nasib meluah perasaan suka dan duka. kadang kesian melihat diri nya sentiasa jadi sasaran untuk di marahi oleh **** entah kenapa. apa salahnya ?? apa silapnya ??

demi tuhan yg esa aku menyayangi dia. aku harap hubung persaudaraan ini dapat dan berkekalan hingga ke akhir hayat dan di sana kelak... biar aku yg bela dan pelihara dia !! kalau tiada siapa yang mahu memiliki aku selamanya. hanya Allah Swt yg tahu mcm mana dan betapa sayangnya aku ke dia !!

Saturday, September 28, 2013

CINTA HIGH CLASS



dear pembaca dan followers..

Assalamualaikum wbt

Lama sungguh tak menulis di ruangan ini ! YA ALLAH MEMANG lama pun.. sedang diri asyik di buai kesibukkan dengan urusan dunia yang entah bila nak habisnya.. malas kadang rasa nak settlekan urusan dunia ni. tapi kena gagah jua sebab tak lama lagi nak Industrial Training.

Terima Kasih teman dunia akhirat saya , Azarith Nur Saufia .. yang kenalkan saya ke arah ini . alhamdulillah bila bersua , bertentangan mata dengan sahabat sahabat baru yang join usrah tu rasa Allah !! hati dan diri saya mendapat keberkataan yang tersangat-sangatlah best ..

preview sikit tentang bahan bacaan saya nii !!

by murrabi kesayangan saya . Fatimah Syarha !

korg siapa yg baru hendak mendirikan rumah tangga, yang terasa dan tersangat lah asyik di buat dan hanyut dengan cinta manusia Wajib Baca buku ini. dan bagi yang sudah membina institusi keluarga yang ingin membina sebuah institusi yang bahagia lagi di berkati . kena BACA DAN WAJIB !!

MOGA perkongsiaan ini dapat mendekatkan setiap umat islam dengan kasih sayang yang di tanggung halal oleh Allah SWT !!

saya bercita-cita hendak menulis novel seperti ustazah . tapi karya saya bukanlah segah orang lain. dan pengalaman menghalang untuk saya menulis karya seindah murabbi saya. Allahuakhbar !! indah karya nya seindah akidah dan imannya !!


Monday, September 16, 2013

TERGURISNYA HATI SEORANG SAHABAT

ASSALAMUALAIKUM W.B.T
kalau di cerita kan disini ibarat melepas kan ia pergi. ia sudah aku pohon dgn Allah di berikan petunjuk kepada mereka dan insyallah diri ni mcm tak sempurna.. tapi sebenarnya niat saya memang hanya untuk kebaikkan dan sama-sama kita dapat manfaat ini. kenapa manusia sentiasa akan menghukum manusia-manusia yang memperjuangkan Agama ALLAH dan mencari keredhaan kejalan Allah. tapi kesimpulannya aku hanya memandang ia sebagai cabaran kepada aku dan ujian yg Allah berikan kepada aku. Sedangkan Nabi Muhammad di kutuk dan di kecam hebat oleh masyarakat saat di memperjuangkan agama Allah. Allahuakhbar. sedihnya . banyak perjuangan Rasulullah yg dapat kita manfaat kan dan memjadi sebagai pembakar semangat untuk kita sentiasa ingat dia.

Sahabat bagi aku bukan saat di kala aku untuk bersuka-suka ria dan bukan saat di kala aku kesusahan. aku nak bawa mereka-mereka ke jalan yg di redhai. aku tak nak nanti satu saat di padang marsyar mereka memarahi aku sedangkan sudah aku luahkan hasrat aku. memang ibadat memang benda yang sesuatu kita tak nampak. tapi jangan perli aku dgn kata-kata yg bisa menguriskan hati aku. saat kau jumpa mereka yg berada di dalam kejahilan jgn kau hina mereka. dan saat kau jumpa mereka di saat mereka beriman kepada Allah SWT. jgn kau hina mereka. dan panduan mencari sahabat di sini. saat seorang sahabat membawa dan mengingatkan kamu ke jalan Allah dia adalah sahabat yg benar-benar inginkan kau berada di samping dia saat di hari pembalasan kelak. Allahuarabi. aku rindukan ukhwah yg terbina atas dasar nama dan keredhaan ALLAH. banyak manfaatnya.

kalau sesiapa yang tak bole terima cara dan ajakkan saya sekarang. di susun 10 jari memohon kemaafan. Allah sahaja yang tau buat baik bicara saya buat kalian. apa yang saya inginkan adalah ukhwah ini terjalin atas keredhaan ALLAH swt.

Sunday, September 8, 2013

KONVENSYEN BIDADARI SYURGA






Assalamulaikum wbt

Di sini majlis ilmu yang indah lagi tenang menyenangkan. Saya bersyukur tergolong dan berada disini. Perasaan bersama rakan-rakan usrah tautan hati rasa mcm family yang melindungi di setiap satu dgn yg lain. Ya Allah indah perasaan ini tak terkata di kala kami pergi kesana ke mari bersama, makan tidur dan berbual bersama . Ya Allah indahnyaa saat ini. Terima kasih kerana Allah pinjamkan perasaan ini dan kecintaan ini untuk di kongsi bersama-sama.ukhwah yg terjalin indah. Nampak tak bertapa indahnya setiap apa yg Allah swt ciptakan dan kurniakan untuk kita.  

Part 1 
Majlis ilmu yg padat dengan info-info menarik. Perkongsian yg sangat indah. Kami berkumpul di sg besi dan bertolak kesana dalam pukul 8.30 alhamdulillah Allah permudahkan perjalanan bersama rakan-rakan usrah yg lain . Alhamdulillah. Hari pertama program di jalankan pada 31 august 2013. Alhamdulillah ini juga salah satu erti kemerdekaan dalam hidup saya sebagai seorg muslimah. Merdeka dr rasa kehambaan terhadap perkara-perkara yang melalaikan dan kembali menghambakan diri dan dekatkan diri dengan Allah SWT. Slot pertama padat! Itu yang saya boleh katakan. Hari pertama speaker semua menjalankan tanggungjawab yg sangat bagus !! Good job para cendikiawan.

part 2.
Best sangat bila dapat duduk tido dan berbual bersama rakan-rakan yang sama-sama inginkan kejayaan di akhirat kelak. insyallah. Allahurabbi. aku tak mampu nk tahan sebak bila mana nak ingat kenangan-kenangan manis yang aku tak pernah dapat dahulu.

semoga ukhwah ini berkekalan. insyallah.. 

SALAM ukhwah #UTH




dear perindu hati ini , 

dengan ini saya mula rasa rindu dengan rakan-rakan seperjuangan yang mencari ke redhaan Allah. di mana bila diri di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. aku cuba jadi dan berangan seperti orang-orang yang beriman. Ya Allah nikmatnya orang yang bertaqwa kepada Allah Swt. betapa tenangnya hati ini apabila Allah hadirkan sahabat-sahabat yang sentiasa mengingatkan diri ini hanya untuk ALLAH. menitis air mata tatkala menaip laju papan tekan ini. dunia cyber mungkin memahami aku. Allah lebih beratus-ratus kali ganda memahami aku. jika di pilih untuk berkawan dengan sahabat yang sentiasa dahagakan perhiasaan dan kegembiraan dunia dari menghambakan diri dan menyerahkan jiwa dan raganya kepada ALLAH SWT, yang mana akan kalian pilih? Allahuakhbar! sudah tentu aku akan pilih di kalangan sahabat yang sentiasa membawa aku dekat dengan pencipta ku. 

Tersangatlah aku bersyukur kerana Ukhwah yang terbina ini di berkati dan ikatan persahabatan ini di bina atas dasar kasih sayang Kerana Allah Swt. Allahu ! sebak sungguh dada ini. rindunya. kalian punya keikhlasan memang benar-benar ikhlas. terserlah di mata hati mu. dari pelukkan dan senyuman kalian. tak terungkap dengan kata-kata keikhlasan anda semua. sedihnya tidak pernah aku setenang ini dan tidak pernah aku sesayang ini. moga di pelihara ukhwah ini ! insyallah <3 div="" nbsp="">