Monday, September 16, 2013

TERGURISNYA HATI SEORANG SAHABAT

ASSALAMUALAIKUM W.B.T
kalau di cerita kan disini ibarat melepas kan ia pergi. ia sudah aku pohon dgn Allah di berikan petunjuk kepada mereka dan insyallah diri ni mcm tak sempurna.. tapi sebenarnya niat saya memang hanya untuk kebaikkan dan sama-sama kita dapat manfaat ini. kenapa manusia sentiasa akan menghukum manusia-manusia yang memperjuangkan Agama ALLAH dan mencari keredhaan kejalan Allah. tapi kesimpulannya aku hanya memandang ia sebagai cabaran kepada aku dan ujian yg Allah berikan kepada aku. Sedangkan Nabi Muhammad di kutuk dan di kecam hebat oleh masyarakat saat di memperjuangkan agama Allah. Allahuakhbar. sedihnya . banyak perjuangan Rasulullah yg dapat kita manfaat kan dan memjadi sebagai pembakar semangat untuk kita sentiasa ingat dia.

Sahabat bagi aku bukan saat di kala aku untuk bersuka-suka ria dan bukan saat di kala aku kesusahan. aku nak bawa mereka-mereka ke jalan yg di redhai. aku tak nak nanti satu saat di padang marsyar mereka memarahi aku sedangkan sudah aku luahkan hasrat aku. memang ibadat memang benda yang sesuatu kita tak nampak. tapi jangan perli aku dgn kata-kata yg bisa menguriskan hati aku. saat kau jumpa mereka yg berada di dalam kejahilan jgn kau hina mereka. dan saat kau jumpa mereka di saat mereka beriman kepada Allah SWT. jgn kau hina mereka. dan panduan mencari sahabat di sini. saat seorang sahabat membawa dan mengingatkan kamu ke jalan Allah dia adalah sahabat yg benar-benar inginkan kau berada di samping dia saat di hari pembalasan kelak. Allahuarabi. aku rindukan ukhwah yg terbina atas dasar nama dan keredhaan ALLAH. banyak manfaatnya.

kalau sesiapa yang tak bole terima cara dan ajakkan saya sekarang. di susun 10 jari memohon kemaafan. Allah sahaja yang tau buat baik bicara saya buat kalian. apa yang saya inginkan adalah ukhwah ini terjalin atas keredhaan ALLAH swt.

No comments:

Post a Comment