Friday, October 11, 2013

jika ada kecintaanmu



tangan dan badan ku kelak di mamah tanah 
hancur berkecai 
saat itu aku mungkin sudah tiada nyawa
hanya mampu yang ku tuliskan buat sahabat-sahabatku 

"jika saat ini terlucut sudah janji persahabatan
doakan dan maafkan segala kemaafan daku, 
aku sering di katakan mulut jahat 
rakan-rakan sering tafsir aku sebagai itu dan ini 
tapi jika saat ini aku tiada, 
ini sahaja yang aku mampu luahkan"

setiap sendiran akan ku jadikan ia sebagai teguran 
setiap luahan perasaan tidak kepuasaan hati mu, akan ku jadikan satu guruan,
setiap kebenciaan mu terhadap aku , akan ku jadikan ia satu doa, 
hanya itu yang aku mampu..

aku tak mampu ubah hati orang untuk suka aku 
aku tak mampu sukakan orang untuk diri aku. 
aku hanya makhluk Allah, hamba dan segala kehambaan ku akan ku serahkan pada Nya kelak

hanya ini yang mampu ku tinggalkan 
buat sahabat sahabat ku 


yang benar, 
amirah 

2 comments:

  1. Kita tak mampu nak tutup mulut orang. Yang penting Dia tahu apa yg kita buat.

    ReplyDelete