Wednesday, October 30, 2013

SAAT TERAKHIR

DEAR DAIRY

Assalamualaikum w.b.t

Saat-saat terahir bergelar budak diploma dekat KPTM, Allah ! nanti mesti rindu kawan-kawan dari semester 1 sampai lah semester 5. hurmmmmm.........sesungguhnya setiap pertemuaan ada perpisahan. ini semua Allah dah tentukan. apa yang pasti saat-saat terakhir ini yang buat saya rasa semangat nak dekatkan mana yang tak dekat. sesungguhnya indahnya Ukhwah bila mana setiap di antara kita rasa kasih sayang sesama kita. insha Allah moga berkekalan. kalau nak cerita pasal kawan-kawan dari semester 1-5 ni memang macam-macam ragam dan sangat la berterima kasih sebab kawan-kawan saya pun rajin sangat melayan kerenah saya. apa pun dalam semester terakhir ni sangat bersyukur sebab kawan-kawan susah senang memang susah nak cari tapi this semester memang nampak kesungguhan dalam menolong setiap di antara kami. kumpulan kami unik sebab terdiri daripada 2 lelaki dan 2 perempuan memang kadang kalau ada perbalahan memang ada lah tempat yang nak di adu and kadang pefahaman kita bukannya semua sama kan. so kadang yang si perempuan nak pendapat lelaki dan yang lelaki nak pendapat perempuan. so bersyukur sebab dengan ada kumpulan ni eh siap ada geng hahaha. tapi yelah kumpulan nak belajarlah kan. so di sini serba sedikit dapat share yang mana saya tak tau dan yang mana saya tahu dan share sesama. kumpulan kami ni bukan takat urusan belajar tp membantu di antara satu dengan lain. tak kira lah masalah tu dari masalah keluarga mahupun kes cinta korg yang kadang malas nak dengar. hahahah tapi takpe sebagai kawan yang baik saya sanggup tadahkan telinga untuk mereka. sebab kawan yang baik rugi kalau kita nak lepaskan .

Argghhh ........ terlalu banyak kenangan manis. hahaha semester 5 siapa yang berkawan dengan saya tahu mcm mana tahap kematangan saya. hurmm. yelah manusia akan berubah setiap masa, saat dan ketika. lagi-lagi kalau bab hati ni . kalau bab perubahan diri yang lebih baik semua orang buat improvement dalam diri dia dari hari ke hari kan ?? so semester 5 ni aku rasa banyak bagi cabaran dari segi mental dan physical sebab setiap assignment dah makin susah dan paling membimbangkan saya dalam bab pointer T_T nak nages jew kalau cakap pasal pointer. hihihih tapi takpe saya pasti kalau saya usaha sikit, memang sikit lah dapat kalau saya usaha banyak memang banyaklah usaha dia kan .. so doakanlah kami iya. apa pun nak cakap semester 5 ni banyak pelajaran dan kadang tu kejadian yang berlaku dekat kawan-kawan saya banyak mengajar saya. terima kasih Ya Allah kerana menghadirkan orang-orang yg seperti ini di dalam hidup saya.


ikhlas ,

dari amirah

2 comments: