Tuesday, October 8, 2013

SAYA DAH GEMUK T_T

ASSALAMUALAIKUM. W.B.T




kehadapan kalian yang membaca entri ini. sesungguhnya saya sangat lah bersedih hati kerana saya sudah gemuk. bukan apa .. kalau gemuk sihat tidak mengapalah tapi ini memang susah hendak melakukan ibadat kepada Sang Pencipta ku. Ya Allah se'eh ( bak kata orang pantai timur ) memang susah nk duduk bangun lagi-lagi nak tahiyat akhir tu. ALLAHUAKHBAR. kenapalah diri ini terlalu tergoda dengan makanan dan bisikan syaitan untuk suruh makan tanpa rasa kenyang. yes nafsu ! nafsu makan , dan sebagainya sekali dah makan lepas tu menyesal sebab ternak pelbagai segala mcm lemak yang tidak mendatangkan faedah. !! sedih tau kalau orang duk bertahujjud sampai 12 rakaat saya hanya mampu buat 4-8 raakat sahaja .. malukan ??

saya nak kurus sebab untuk kesenangan dalam beribadat dan senang hendak melakukan aktiviti harian tiadalah saya asyik mengah jew. hmmm... so dari apa yang saya lihat obsess untuk kurus bukan boleh di jadikan sebagai hinaan. bukan obsess tapi cuma mahu memudahkan pergerakkan harian dalam beribadah . in sha Allah moga di permudahkan kegiatan baru untuk menurunkan berat badan dalam masa 5 minggu ini .. doa kan iya rakan-rakan.

4 comments:

  1. jom kite diet sama2....gemok gak nihh..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. jumm !! hihihihi meh share tips diet !! hihihi

      Delete
  2. amiiin2

    tapi kalau kita gemok ke krus tp niat ikhlas nk beribadat insyaAllah Allah permudahkan..
    ada jgk org krus yg pemalas nk beribadah..huhu
    so, renungrenungkan ..slamat bermal :)

    MG pun ari2 ckp kt ibu dah gemok...ibu wt xtaw je..haha :P

    ReplyDelete