Friday, November 29, 2013

cinta

Assalamualaikum wbt,

Dear dairy ,

Tipu cakap kalau tak pernah bercinta ?? hahahaha. semua orang yang duduknya di muka bumi ini pernah bercinta .. kenapa lah ek nak cerita pasal cinta cinton ni ek? hahaha saje jew sebab nak uji and usha sikit tahap kecintaan saya kepada Allah swt dan Rasulullah saw junjungan jiwa ini . Ya Allah lillahi walaupun tidak berapa menggunung ilmu yg saya cari dan kuasai ini tapi semakin saya belajar tentang islam walaupun sedikit dia punya blessing yg Allah swt turunkan dalam diri dan hati saya MasyaAllah tak dapat saya gambarkan dengan kata-kata.. sesungguhnya memang sangat lah best kalau di antara kita yang berusaha untuk mendekatkan diri pada Allah swt. kenapa ? sebab Itu tanda hidayah Allah dah berikan untuk kita.. jangan sesekali sia-siakan . kadang saya pun manusia yang mana banyak benda jugak kadang terlepas pandang and kadang tertinggal tapi apa yang saya dapat ungkapkan . secantik cantik dan seteguh iman yg kukuh adalah ibadahnya yang bersedikit tapi keikhlasan memang betul2 rasa. Allahu !! saya kadang nak menangis meraung kadang baca ayat-ayat suci Allah . dan dari andaian saya org yg mengkaji Al-Quran memang ilmu pengetahuan dia sangat sangat hebat. dialah doctor, dialah ahli sejarahwan , dialah ahli mathematic , dialah engenieer. nampak tak kat situ?? kalau saya sendiri yg mula rasa dah mcm rugi kalau kita tak kaji and baca dengan penuh makna Al-Quran ini ruginya dah teramat-amatlah rugi.

Tak malu kalau saya nak ngaku saya tak pandai nak baca Quran tapi saya akan berusaha nk masuk class-class ngaji yg ada dan saya berusaha hafal surah-surah yag di bawa dan paling senang nk hafal. senang jew dalam hidup kalau rasa cinta tu meluak2 tak payah suruh pun akan memang buat kan ?? so saya berusaha untuk hafal surah-surah yg susah and tak pernah saya dgr sebelum ini. ya Allah bila kita dah makin mendalami Quran rasa tak nak lepas Quran memang ada. rasa kehulu ke hilir memang akan bawa dah mcm handphone and paling mudah kalau mana kita gunakan tafsir time baca ce try memang meleleh air mata kalau baca surah2 yg mana tempias kat kita sendiri kan .. ya Allah saya pernah dgr seorang hamba Allah ni menangis teresak-esak membaca Ayat Al-Quran tapi saya pulak yg blur tak ingat dia baca ayat apa n surah apa. hish .. bila dah malas time kecik-kecik nak stdy pasal quran ha nilah padahnya skrg.. bayangkan betapa malunya kalau org suruh baca. bacaan saya memang bukan merangkah dah meniarap dah . T_T semoga Allah permudahkan niat saya ini. dah saya selalu pegang kata-kata nouman ali khan Nabi Muhammad saw belajar membaca Al-quran selama 23 tahun . jgn terburu-buru asalkan kita mencuba dan melatih diri. hmmm. saya harap di beri kekuatan seteguh Rasulullah saw .. rindunya.. wahai rasulullah ..

No comments:

Post a Comment