Tuesday, June 3, 2014

Kau bilang

Kau bilang aku pemusnah segalanya
Kau bilang aku penghancur segalanya
Kau bilang aku manusia tak punya hati
Kau bilang aku manusia tak punya perasaan
Abis ? 
Kau punya apa yang aku tak punya?
Kau milik perasaan suci ?
Kau milik hati dan perasaan sayang ?

Aku bukan manusia hina
Aku bukan manusia untuk di hina
Aku manusia untuk di sayangi
Aku manusia untuk di cintai
Aku manusia untuk di hargai

Aku berhak untuk itu

apa segala yang kau lontarkan aku diam
Diam seribu bahasa memaafkan apa yang kau lontarkan
Kau punya hati hitam sebusuk bangkai
Sehina  batu yang tiada nilai

Aku cuba fahamkan apa yang termaksud
Aku cuba fahamkan apa yang tersirat
Aku cuba fahamkan apa yang tersurat
********

Aku makin sesak bernafas
Aku makin susah bersuara
Aku makin rasa tercabar
Aku makin rasa terhina

Kau rampas dan kau pergi
Kau dtg bawa dendam berahi yang tersumat di dalam dada mu
Buat kau balas , buat kau palitkan pada aku
Apa sebenarnya yang kau mahukan ?

Pergi dari hidup aku
Pergi dari angan- angan indah yang aku bina
Pergi dari alam maya aku
Pergi dari impian aku
Pergi dari halangan mengembirakan aku

.....

Ikhlas dari aku

No comments:

Post a Comment