Thursday, June 26, 2014

kenapa tak pernah aku habis menulis tentang hidup

aku selalu tanya kenapa awan selalu lukis,
lukisan-lukisan indah walaupun kadang dia tahu bukan semua orang dalam keadaan gembira,
kadang aku tanya kenapa aku selalu rasa mcm tu
sebab aku tak pernah letak sepenuhnya semua benda pada Allah azza wa ja la.

sebab itu aku tak pernah berhenti menulis pasal kehidupan
aku suka melihat mendengar dan biar orang sakitkan hati aku
tapi aku tetap kuat walaupun hangpa tgk aku cool
tapi sebenarnya mereka-mereka ini lah yang banyak menyumbangkan air mata
dalam mencari erti kehidupan

kalau kau lalai dalam soal jodoh
sampai tua pun kau akan terus menangis nak cari lelaki yang bebetul ikhlas
kenapa terhegeh nak cari lelaki susah senang ,
padahal kan lebih senang kau tutup pintu hati
dan buka hati kau hanya untuk sang pencipta yang abadi.
dah memang sah-sah takkan pernah sakitkan hati kau

jangan terlalu bodoh dalam mencintai
jangan terlalu hina di bodoh kan

aku memang dah biasa susah bersama
tapi senang hilang entah kemana

tapi aku cuma tidak putus asa untuk terus berjalan mencari yg sudi.
itu yang lali dengan setiap hinaan dan cemuhan .
allah ada.. allah tahu. aku serahkan kali ini padanya

No comments:

Post a Comment