Tuesday, November 11, 2014

Hello kawan atau lawan ?

Assalamualaikum wbt ,

Dear dairy , sejak kebelakangan ini masih di hempit rasa mcm tak puas hati kalau kita duduk berdiam diri tapi masih ada kawan atau lawan yang masih mengapi-apikan keadaan sedangkan keadaan demi keadaan sudah sedia pulih. Kadang aku rasa macam sang jejantan yang berani sungguh bermain dgn api. Kenapa kalian masih sanggup menyakiti perasaan manusia lain ? Sejujur nya aku masih tak mengerti apalagi yang tersisa apa lagi yang terbuku dekat hati si mamat sorg ni. Berdasarkan conversation kami di facebook aku masih kurang faham kalau kalian yang si jejantan masih berperangai mcm ni. Hmmmmmm... Itulah sudah ku bilang zaman ni bukan sahaja teknologi yang berkembang pesat malahan si jejantan pun turun berkembang mahu mewarisi sikap si perempuan. Tapi terbalik pula pada perempuan alaf ini. Lebih memilih untuk berdiam diri dalam apa jua situasi. Apa pun aku bukan manusia yang senang nk bersabar sedangkan dahulu pun aku cuba ubah apa yang aku buat dulu buat tinggalan selamanya. Ok contohnya ; panas baran , and suka sangat nk pandang rendah and suka fikir yang org lain suka cakap and ngumpat pasal aku .. Padahal takde pun. Hahahaha

Aku ada prinsip yang kalau kau suka menimbulkan urusan negative pada setiap perhubungan there u go. U never see me again until i die, hahahaha kejam sangat bunyi nya kan ? Tapi tulah yang sejujur-jujurnya. Bukan apa cuma kadang aku kenal erti penat . Penat dalam nak menakluki hati manusia walhal kita tahu yang Allah tu lagi lah yang layak di puja saat apa pun yang berlaku. Sudah berulang kali ku bilang. Aku masih kadang terkenang kenang sebab ada nya jejantan yang mula menghuru hara kan keadaan dan bisa di konklusikan sebagai batu api. Apalah faedahnya abg oi kalau asyik duk nk burukkan keadaan. Benarlah manusia mudah meletakkan harapan pada manusia, tapi kita lupa yang Allah swt tuhan yang maha mencintai lagi maha menghargai. Itulah kadang di tarik nikmat berkawan sebabnya dia nk replace dengan manusia yang lagi awesome. Yes manusia yang sangat awesome !

Kak yana ( akak yang kira aku rapat dalam aktiviti usrah aku ) dia adalah manusia comel yang hadir dalam hidup aku secara titiba walaupun aku tak pernah wish hari jadi dia. Aku tahu dia mungkin akan  kecewa dengan perangai adiknya ini. Hahahhahaha tapi dari sudut hati aku memang nak sangat buat dia jadi akak ipar aku sebab dia sangat awesome !okay kalau nk cite mmber usrah memang terlalu ramai nj bubuh nama kat sini. Kak liyana naqibah untuk usrah sg mardhihah kami , ya Allah sangat awesome bila aku sedih hadir nk share memacam. Itulah untungnya berkasih sayang kerana Allah swt. Tak lupa buat aina and ain  ( ain memang kalian sedia maklum yang dia memang kawan baik aku time dari darjah 1 lagi kan ) aku rasa dari startnya penubuhan blog ni pun aku memang banyak cite pasal dia as kawan baik aku. Cuma aina yang muncul dalam hidup aku secara titiba zaman belajar di KPTM KL. . Kawan yg sanggup nk susah senang dengan aku. Yg terima aku seadanya time susah aku, tim sakit aku. And faham apa adanya aku.. Allahu! See !! Hilang 3-4 org kawan ramai yg menanti melapang kan tangan menyambut tangan aku nk bawa aku ke sana ke mari. eh tertinggal lg sorg, geng nak buat assignment sesama time sem 5: aizat , aan, and yaya. Tu pun sebahagian manusia yg dtg dalam hidup aku. Dtg jadikan semua benda best best. Alhamdulillah ..




Apa pun biar sayang macam mana kalau di bina ukhwah kerana Allah swt kekalannya akan ke penghujung walaupun kau tak and jarang nak contact tapi setiap apa pun di dalam doa mu. Ameen..

Tapi sayang mcmmana pun

No comments:

Post a Comment