Tuesday, December 16, 2014

KALAU AKU PERGI JAUH

DEAR DAIRY ,

Assalamualaikum wbt ,

aku tak faham apa yang aku rasa sekarang tapi aku just nak pesankan apa yang aku sampaikan ni bukan luahan semata tapi sekadar bertanya kenapa mcm ni dan mcm ni .. ketakutan yang sentiasa menghantui aku. aku takut hilang itu , hilang ini. saat semua indah berlaka. aku tau aku masih disini memerhati..

walau aku disiksa, walau aku di hina. aku percaya tuhan tu selalu ada untuk aku mengadu.. mengadu kisah duka dan lara. aku ada situasi yang aku sendiri kadang tak faham dengan diri aku. tapi kadang bila aku dah sedar aku rasa mcm aku nak lari jauh dari situasi tu. aku ada rasa yang aku ni pelik kadang2... tapi apa pun yang jadi kat aku.. aku nak semua orang tahu yang aku struggle untuk memaafkan apa yang diaorg pernah buat kat aku. tapi aku kan manusia ada masa aku jadi marah jugak.. ada masa aku rasa mcm diri aku ni terlalu mendiamkan dan pekak dengan keliling..

Perjuangan untuk hidup takkan pernah mati.. perjuangan untuk terus berdiri takkan pernah gugur walau sedikit pun.. kalau satu hari nanti aku takde dalam dikalangan kalian. aku tau memang tiada siapa akan mengerti dan kenang aku. aku tak marah tapi cuma rasa mcm terkilan sikit.. sikit jew tak banyak..

kalau Tuhan tu baik hati aku tiada dosanya mahu sahaja aku jengah kalian saat kalian sedang bahagia. mungkin itu mimpi tak pasti. tapi aku manusia yang penuh angan angan. dunia memang sementara. tapi kalau aku mati aku mahu semua orang ingat aku dalam doa mereka. setiap sakit ada ujian dan setiap ujian tu memang Allah dah kaji yang mana hambanya layak nak dapat mana tak mampu akan dia hold kejap.


kalau aku ada masa aku nak mintak dan mohon semua dengan apa yang pernah aku buat tak kiralah kalian dari kalangan yang ada di laman sesawang mahupun yang selalu bersua muka dengan aku..


part 1

No comments:

Post a Comment