Monday, January 26, 2015

DUBAI PART 4

#Amieraleetakedubai

Dubai Mall

Ni zaman aku sekolah dlu aku duk berangan tengok water fountain yg ada kat facebook tu . sekali wah dapat tengok live this is cool ! Alhamdulillah.. so perjalanan dari grand emirates hotel ke dubai mall only takes around 11 min so bersamaan dengan 3.5km kalau hangpa guna kereta. so sebab aku mai kat sini dengan adanya cable besaq so tak risau bab transportation. hahah .. ada jugak aku jejalan ritu acah power ah guna gps sekali sesat barat. hahah.. tu aku malas nk merepek.. kat sini perlu di ingatkan diaorang pakai left hand driver . aku drive ritu tu aku dah ter confuse yang mana kalau kat sana belah kiri line laju aku boleh bantai bawak slow. Ingat kat malaysia ka NIK AMIRAH OI..




kia picanto ni kira kalau kat malaysia tu dah mcm viva aku jew. 




so apa yang best kat dubai mall ni tah la aku rasa mcm biasa jew di sebabkan aku bukan manusia yang suka dengan mall2 bagai ni so aku rasa lebih baik chill jew lah tengok sana sini and tengok tempat org. tapi apa yang aku bangga lah kat sini weyh, diaorang punya islamic country masih mengekalkan adat yang mana , time masuk azan memang satu mall dengar azan. tu bagus. aku rasa malaysia memang patut buat kot.


Burj Khalifa. 

aku tak berapa nak power sangat bab sejarah dan lain-lain aku rasa ha cukup ah dengar sejarah yg mana aku boleh baca sendiri tapi kalau setiap negara aku kena tau mati aku. hahaha. burja khalifa ni aku tak berapa pasti berapa ketinggian dia tpi yg pasti memang ratus-ratus jugaklah dari aras laut. kalau tanya aku memang aku tak naik pun weyh sebab aku ni jenis cuak sikit bab2 tinggi ni. hahaha . so kita enjoy water fountain ! 




dalam mall diaorang bukan mcm mall kita semua benda ada free and ada yg okay.. kalau korg ada experience nak naik tgk burj khalifa tu mcm mana well aku persilakan sebab best sgt dubai ni bg aku lah kalau korg budak architecture memang bagus g sini sebab bangunan diaorang memang banyak yg unik-unik. aku suggest kalau siapa yg nk g panjat burj khalifa tu korg g pakai travel agency sebab senang diaorg ada banyak package yg di tawarkan . di sebab kan abg ipar aku duduk sini aku tak payah lah nak hired travel agency ke bagai tu. hahaha

ok belanja sikit gambar dalam mall. *penat aku nak upload hish ..












malam tu aku dinner pun makan nasi arab sebab aku kan fav nasi arab  tapi kat sini nasi arab dia tak leh nak beat kl la bro. kat sni lagi power kalau korg nak tambah berat badan dengan kadar yang segera. hahahha

#Amieraleetakedubaipart 5...........

No comments:

Post a Comment