Saturday, January 24, 2015

Hidup

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang

Dan kepunyaan Allah segala yang ada pada malam dan siang hari. Dan dialah yang maha mendengar lagi maha mengetahui . (Al an'am ayat 13) 

Kita selalu sedih dengan kehidupan, kadang ada yang jatuh sampai mcm hancur berkecai , retak seribu nak menunggu berkecai. Tapi kita lupa akhirat paling utama. Apa yg aku dapat definasikan apa pun pesengketaan antara persahabatan, ahli keluarga atau dengan siapa sajalah cecepat mintak maaf atau baiki diri mu dalam diam. Semua org ada masalah. Tak kira lah , masalah rumah tangga atau apa pun sekali. Masalah kalau di pandangan ujian nikmatnya baru tau Allah nk test kesayangan dia kat kita. 

Aku percaya kehidupan ni mesti ada senyuman manis sampai ke telinga. Sedangkan Allah pandai memujuk Rasulullah saw dalam melaksanakan dakwah . So takkan la Allah tak nk pujuk dengan permasalahan hambaNya kan? Apa pun setiap permasalahan kena back to basic cr Al-quran, cari Allah . 

Jahat mcm mana pun kita ingat zaman Rasulullah dan sebelumnya zaman kita ada manusia yg lagi jahat pada kita.sesungguhnya mereka menzalimi diri mereka dan mendustakan Ayat2 Allah. 

Tapi kalau mereke buat u-turn back to Allah seeungguhnya Allah maha penyayang lagi maha penyantun. Bersangka baiklah terhadap Allah. 


Dan tiadalah kehidupan dunia ini selain daripada main-main dan senda-gurauan belaka.  Dan sesungguhnya negeri akhirat itu lebih baik bagi org yg bertakwa. Maka, tidakkah kamu memahaminya? (Al-An'am ayat 32) 





No comments:

Post a Comment