Tuesday, January 20, 2015

SILA TOLONG KALAU HANGPA ADA PENGALAMAN NAK MASUK SINI !

Assalamualaikum wbt..

aku nak masuk uniten ni lagi beberapa hari jew result uitm nak keluar aku jenis pulak .. hish redha jelah kalau apa-apa jadi. apa pun ikutkan pengalaman dan kawan-kawan and ada jugak cousin-cousin aku cakap , eh mira tunggu jew apply masuk ipta sebab bagus. tapi korg tau tak zaman kegawatan yang mcam ni kau rasa aku nak kena tunggu ke. aku pun duk pening kepala nak amik stdy yang dekat-dekat tapi kalau fikir SAMPAI BILA NAK DUDUK BAWAK KETIAK MAK AYAH. tu aku. bosan lah weyh dari lahir smpai besar nak duduk dengan mak ayah. bukan cakap tak sayang parent aku tapi faham tak rasa mcm mana nak berdikari sendiri. aku rasa mcm nak jauh lagi. walhal ramai member-member aku sanggup masuk msu, mmu, unisel sebab nak duduk dengan mak ayah and ulang alik. aku rasa mcm hmm.. itu semua pilihan masing-masing. aku ni pun tak tau tempat yang bakal aku nak duduk ni mcm mana. 

so bila kau nak sambung ipts untuk degree adalah ramai mentality yang mcm " apalah bukan qualified pun ipts ni" aku cuba telan dalam-dalam ayat ni. apa pun orang nk cakap , aku nak tanya diaorg ke yang tau susah senang kau nak study semua ? aku nak tanya diaorg ke yang bayarkan pinjaman yang korg buat time belajar tu nanti ? bukan sombong tak nak dengar cakap orang tapi cuba bayangkan kalau ada mentality yang mcm ni. smpai bila pun hangpa takkan berjaya kan ? aku lebih kepada kata hati. and istikarah bab hidup ni penting.. "bukan time nak cari cinta jew or jodoh ke"so siapa yang ada pengalaman duduk kat uniten tu sila lah bagitau kalau ada rumah sewa lagi best sebab aku rasa mcm malas nak duduk hostel sebab mesti mcm banyak sangat nak kena fikir nak bayar itu ini. dalah mahal sebulan rm200. kalau duduk umah sewa aku rasa tak sampai kot. 

So aku seru kalau siapa blogger active yang masuk uniten dalam erti kata yang lain yang duduk muadzam shah tu meh lah share sikit cerita korg and pengalaman kat saya. kalau lagi bagus kalau hangpa yang amik cos human resource (degree) sebab nak tau jugak mcam mana sistem pembelajaran diaorng. sebab kptm lain kan hihihih.. 


okay terima kasih .. 



2 comments: