Saturday, January 3, 2015

Untittle

Assalamualaikum 

Dear diary 

Lama rasa nk tulis pasal entri ni tapi aku mcm malas nk buat luahan perasaan yg berpanjang jeler memang malas tu tersangat-sangat. Ada satu hal bila kita rasa kita hidup banyak mission dan goal hidup yang belum kita cakap kita akan rasa mcm ya Allah kenapa tak capai-capai lagi. Salah satunya mission cari teman hidup ni dalam erti bahasa melayu lama dan baku adalah JODOH

Uish pegi jew mana-mana soalan ni memang famous. Tapi bila kita cuba sedaya upaya nak ada kita cuba sedaya upaya serahkan mana yang mampu tu smua dah luar jangkauan kita so chill berserah. 

Dlu ada masa zaman yg mana aku ada teman ni kira dalam selected nk buat teman hidup jugak tapi bila dah lama sikit kenal adalah 2,3 sebab buat aku rasa sedih and mcm tercabar sikit dengan perangai kelakian dia. So end of the story curang di malam hari dan siang hari nya berlakon suci depan aku . 

Lepas 2 tahun lamanya aku diam malas nk fikir benda ni ada lagi seorg lelaki yg Allah utuskan cewah. Takde lah utuskan sessi perkenalan takde la singkat 5 bulan dah tahap skrg ni tapi dlam situasi yg sama titiba diam tpi yang kali ini lain bukan diam sebab ada pilihan lain tapi terlalu family oriented sgt and sibuk dengan kerjaya and belajar aku faham sebab tu sebahagian dari privacy dia yg kita perempuan kena hormat . Lelaki ni tanggungjawab dia kt family sebenarnya lebih besar dari perempuan so kena hrmat bab itu. Tpi sedih mcm nk jadi n ulang perkara yg lama tpi dlm jalan cerita yg berbeza. So perbualan sekarang menjadi semakin serious . Aku rasa dah benda ni akan jadi so let it go . 

No comments:

Post a Comment