Sunday, February 15, 2015

Bekas

Dear dairy 

Satu perkataan yang bukan cari atau rungkai masa lampau tapi nak khabarkan apa sebenarnya si, sang atau pembekas ini dan sifatnya bagaimana. Bukan hina jadi bekas maksud aku "ex" bekas yang ini dan yang ini. Aku takda pengalaman jadi bekas bini atau tunangan org. Tapi hanya bekas pencinta lelaki tu adalah pengalaman macam secubit garam. Bekas kawan tak berapa nk ramai. Tapi cuma aku rasa bila dah jadi bekas mulalah compare hidup org, meneliti dari jauh. Contoh mcm " alah aku dari cantik lepas aku break ngan kau dlu" contohlah. Tapi bila jadi bekas puas duk hina orang itu ini. Aku cuma mahu tanya hina ke jadi bekas? Tak kesahlah bekas apa pun. Aku ada situasi yang manusia ni kena pulau dek kawan-kawan sampai belajar pun kat pulau pinang. Aku selalu rasa mcm ada something wrong between dia dengan geng dia. "Aku rasalah" tapi bila aku tengkk, aku teliti dari setiap sudut mana silapnya? Lepas tu terus jadi bekas. Aku masih tak faham ada manusia yang sanggup bersusah payah untuk singkirkan org semata-mata nk tolong org lain dapat tittle bekas. Aku tak pasti sama ada hati dia bersih atau tak atau dia risau dapat tittle bekas. Siapa kata pegang tittle bekas ni tak best?  Try kau kena mesti addicted luang masa sorang-sorang.

TAMAT

1 comment: