Sunday, February 15, 2015

Manis dalam 720 hari

720 hari masa itu cepat berlalu macam takde apa-ala yang tertinggal. Kalau 720 hari kebelakang aku masih merungut, menangis benda yang jadi sepanjang 720 hari itu tapi 720 hari ke depan aku pilih untuk melepaskan org putih kata "sweetness of forgetting". Walau 720 hari yang lepas ada kawan, manusia yang kau tak tau asal usulnya sakiti kau . Takpe maafkan dan redha. Aku belajar kawal situasi menjadi manis seperti madu. Jangan sampai positive diabetes di mesin mengira gula dalam darahmu. Takut-takut nanti kena inject insulin dalam badan.( hah pengaruh mak aku,sebab hari-hari aku tengok mak jadi doctor pada diri sendiri) kalau aku dapat rungkai sepanjang 720 hari lepas macam mana tahap sedih, suka ketawa aku dah lama aku tulis kat entri banyak-banyak biar dalam masa baca ini kalian lihat ada 720 entri. Aku selalu rindu saat bila nak capai 720 hari depan, pada waktu aku duduk di 720 hari kebelakang. Bukan semudah itu. 720 hari sudah ke depan, aku, kita dan semua sudah duduk selesa di 720 hari ke hadapan. Apa masih mau ingat? 720 hari yang kebelakang mari teruskan untuk 720 hari yang ke depan dan mungkin ditambah lagi 720 hari ke hadapan. Biar kau tau rasa manisnya kemaafan bukan pahitnya benci.

 

No comments:

Post a Comment