Sunday, April 5, 2015

Jauh

Dear dairy 

Hati makin jauh makin sayu entah lately apa lagi yang aku rasa kurang senang dengan hidup aku skrg? Makin rasa tak tentu arah. Entah kenapa rasa resah tu selalu ada. Bagaimana agaknya kalau tibanya hari pembalasan kiamat kelak? allahu itu pun sudah menakutkan buat aku bayangkan.

Bila recheck balik apa yg buat aku resah 
Banyak sangat benda. Terutamanya bab solat and amalan yang buat iman aku semakin merundum. allahu ni aku makin rasa mcm nk menangis bila smpai aku dah jauh ke tengah titiba makin rasa mcm yang Allah tiada siapa yg sudi hulur tangan tapi saat ni hanya mampu berdoa Agar Allah tingkatkan iman aku biar kuat hadapi smua ini. Betullah org kata kalau Allah uji dengan kesenangan dan masa itu lagi menakutkan . Iya sangat menakutkan. Bahagia yang kita kecapi hari ini bukan selamanya. Negeri akhirat tu yang selamanya tapi semua manusia buat endah tak endah. allah ! Aku makin takut nk hidup takut untuk busy kan diri dengan dunia. Kesibukkan kerja yang takkan pernah nak habis. Hmmmmm


Doakan istiqamah aku wahai sahabat2 ku

No comments:

Post a Comment