Saturday, April 25, 2015

Untuk manusia angkuh

Antara hidup ni kita kena pandai buat pilihan, 
Antara hidup ni kita jangan sombong bila kat atas, 
Antara hidup ni jangan lupa bila saat kena tindas mcm separuh mati nak bangkit 

Hidup ni jangan hina org mcm anjing kurap 
Hidup ni jangan pandang rupa org tu gemuk ke, muka dia hitam mcm jalan tar ke, badan dia hamis mcm kambing ke, 
Tuhan pun tak pandang kita mcm tu, 

Satu je aku nk bgtau dunia ni putaran yang sentiasa berputar naik ke atas dan turun ke bawah

Esok kau buat dia jadi hamba abdi kau
Esok lusa kau jadi hamba dia.

Amieralee.blogspot.com

No comments:

Post a Comment