Friday, May 8, 2015

ada masa kita kena give up

like seriously ni ada masa kita kena give up dalam hidup . bukan give apa. give untuk benda-benda yang tak penting. aku rasa mcm banyak sangat benda-benda yang tak penting. so apa pun kau orang atau manusia-manusia sekeliling aku nak cakap , cakaplah . apa pun jadi ingat weyh ada masa kau kena jadi lemah, ada masa kau kena jadi kuat mcm super and wonder women. tu prinsip aku lah.. 

Dear hidup. kadang memang setiap perjalanan hidup aku , kau orang memang Allah dah tentu kan. mana boleh nak lari kan ? tapi kadang banyak sebab buat kau tersadung and rasa nak berehat untuk terus bangkit. hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.................................. aku memang selalu rasa mcm tu tapi kadang aku rasa mcm okay aku dah malas nak cari pasal ke apa aku malas nak fikir dan penatkan otak aku. 

weyh semua orang ada masalah. kalau masalah tu kadang kecik tapi kau suka besar-besar kan sampai kau tak boleh nak solve langsung problem tu memang payah jugak tapi nak buat mcm mana aku pulak jenis clumsy kadang cepat je rasa risau benda yang remeh temeh..tapi untuk tahun ni dan tahun tahun lepas aku banyak menyerah sebab aku tak nak ada apa komitment dalam benak hati aku. aku ni nampak jew kasar tapi Allah senang sangat nak meleleh air mata. cakap jew benda yang aku rasa sedih memang senang nak melelehkan air mata. 

mcm aku ada kawan yang suka buruk-buruk kan aku and dalam masa yang sama nak bash aku semua bagai so aku rasa lebih baik aku undur diri tu bukan sebab apa. sebab kadang dalam sesuatu situasi aku kena menyerah . menyerah angkat tangan and tak payah nak fikir pape dah baik lah kau kejar apa yang ke depan tu . so lepas dari itu aku redha .. biarlah orang cakap kau looser takde kawan dari kau ada kawan jenis nak menjatuhkan kau and suka buruk-burukkan kau kat belakang .. kan ? so aku ambil masa untuk berundur. terima kasih tuhan sebab mempermudahkan segala-galanya. 

Lepas tu aku keje lepas habis study tu first experience aku keje kena buli ngan boss. lepas tu aku selalu rasa . apalah masalah aku . sampai semua orang nak buat aku mcm ni. tu pun aku rasa alah takpelah kalau Allah sayang Allah akan uji kan ? so buat apa nk risau and takut. tu kalau duduk dalam comfort zone tu yang kena risau . lepas tu aku lama jugak menganggur. relax dulu malas nak fikir aku keje now. lepas tu alahai ni lagi lah jumpa manager yang Allah gila bossy. lepas tu slumber jew nak marah-marah orang nak balik file depan muka aku ke apa. so dia ingat semua yang bawah dia tu tade perasaan . 

Ada sorang senior dalam company baru aku cakap, "aku ni dulu bekas askar , so aku memang dah di ajar untuk hormat orang atas" hmmmmmmmm....aku cam pelik. aku tak menjawab cara kurang ajar pun aku still jugak kena. dah kenapa? so apa pun kalau nak condem kerja aku. so you can do it tapi kalau nk alamkan berkerja secara diskriminasi baik kau boleh kerja kat ceruk-ceruk kampung. like seriously bro . kadang aku nak jew bercakap di luar kotak seperti bukan seorang manusia yang cerdik. tapi dengan kewarasaan aku ni aku masih boleh fikir apa benda yang aku nak cakap . apa pun , hari ni kau buat orang one day Allah balas time tu jangan tanya kenapa ALLAH buat dia mcm tu..... aku bukan nak doakan tapi tu lah hakikat hidup beb . 

So secara keseluruhannya. aku memang kecewa dengan hidup ni. kadang aku rasa macam nak terus menyerah . biar jangan ada apa-apa dalam hidup aku. tapi weyh desakkan hidup like seriously banyak sangat . so apa pun aku kena fikir mcm mana nak bangun balik dari mimpi ngeri ni. 

so dalam hidup ini ada dua makna jew .. sama ada kau kena menyerah kejap untuk berehat dan bina balik kekuatan kau atau pun memang kau menyerah terus mati ..............











masuk hari ni dah banyak entri yang dah terberanak dah weyh . ini kerana di sebabkan dengan ke stressaan yang berlaku dan aku rasa manusia sekeliling aku nih adoiiiiiiiiiii menyakitkan hati aku... like seriously 

No comments:

Post a Comment