Wednesday, May 6, 2015

DEAR DAIRY

Assalamualaikum 

Hari ini terpukul aku nak menulis pasal dan sebab kehidupan. like seriously aku rindu benda yang lama ? lama macam mana ? lama benda-benda lagha ke atau benda benda yang memang bebetul lama yang boleh buat kau jadi mcm hmmmmmmm... ni aku ke dlu ??

Aku sekarang ni ?
kalau tanya aku kenapa aku dah lain sangat ? kenapa ? jangan tanya kenapa sebab aku akan berubah mengikut keadaan seseorang tu. mcm mana kau layan aku ? kalau tanya sekarang ni ? aku berubah kerana apa ? sebab weyh sumpah dah banyak benda aku lalui sampai aku rasa time aku jatuh tersembam tu aku rasa kawan kawan aku bukan penyebab dan masyarakat di sekeliling aku bukan penyebab untuk aku nak bangkit dan bangun. TAPI sebab cinta kan Allah. Aku banyak baca buku-buku motivasi yang mana, semakin kau sedih mak aih apalah ke apa ke semakin kau akan rasa serabut dan saat kau sujudkan muka kau menyembah Allah. itu lagi terindah . hmmmmmmmm tapi tak ramai rasakan keasyikkan saat di buai dan dibelai kekasih ilahi. ya Allah aku pun kadang kalau ada masalah ada jew benda nak g tempat lain. bukan nak itu nak ini .. ada jugak kadang me-lagha time. hahhaa

kalau tanya aku yang dlu kenapa aku boleh maafkan orang yang penah buat silap dan kadang penah baling najis kat muka aku. hmmm.. sebab aku rasa meredhakan sesuatu itu adalah lebih indah dan tenang kalau nak di bandingkan dengan kau nak berdendam sakan. aku suka melepaskan kalau aku tahu benda tu bukan milik aku dan memang aku takkan layak nak dapat dia. tu aku. kalau aku rasa aku terlalu di rendah-rendah kan aku suka dan akan sedaya upaya melepaskan diri aku dari situ. entah kenapa kadang aku pun rasa .. pehal kau ni dah mcm boleh terima dengan redha nya. kenapa aku dah mcm boleh rasa bahagian melepaskan semua benda yang kadang kalau fikir memang menjengkelkan tapi nak buat mcm mana diaorang tu pun kan manusia mcm aku. aku ni pun berlambak-lambak buat dosa walaupun tak mereka yang berkenaan tapi kadang dengan orang lain yang aku sendiri pun tak sedar. 

hari ni mcm sejarah jew aku jumpa balik orang yang aku pernah sayang , pernah menaruh harapan mcm burja khalifa bagai. hahaha tapi akhirnya hancur berkecai. aku penah rasa mcm weyh kuang ajar betul mamat ni bla bla bla. tapi bila lelama apa aku rasa? aku pun terkejut aku boleh bercakap dengan dia mcm biasa anda dengan nada gelak ketawa and kita boleh kawan. erkk kawan la weyh takkan kau nak suruh aku kawen pulak dengan dia. hahaha tapi kalau jodoh nak buat mcm mana  kan .. okay ni ayat mcm nak suruh aku menaruh harapan lagi ke macam mana NIK AMIRAH ? hahhaha 

Untuk lelaki yang aku selalu rahsiakan identiti dia ni .. 

aku nak korang tau wahai pembaca yang siapa tahu mcm mana patahnya hati aku bila aku di remukkan mcm patah kit kat pastu ngap simpan dalam perut .. satu masa tu aku pernah jatuh sebab sayang kan dia. and aku sampai tak boleh nak terima kenapa dia buat aku mcm tu. tapi sebenarnya sekarang apa yang aku rasa tu jauh lebih baik.. BAIK SANGAT ! kenapa ? bila kau dapat belajar erti redha dan memaafkan . sumpah tenang ... hilang beban atas kepala kau , atas hati kau. kan Allah dah cakap manusia ni memang Allah jadikan hati mereka berbolak balik.. erkk maaf aku tak ingat surah apa dan ayat no berapa. so dari apa yang kau tak boleh nak handle serah jelah kat Allah biar Dia yang jadi tempat bergantungnya kita.. 


aku dah lama maafkan dia. walaupun satu masa tu aku rasa mcm eee..geram aku .. 
aku dah lama rasa yang memang kita ni hanya untuk kawan 
aku memang dah lama rasa yang dia baik kena lebih sikit ah usha awek hahaha

dah la malas aku nak rasa. pokok pangkalnya aku memang dah maafkan dia. 


the end 


No comments:

Post a Comment