Sunday, May 17, 2015

Kenapa takde keberkataan dalam hidup?

Dear dairy

Kalau cakap pasal zaman belajar orang cakap "weyh kau kena amik berkat mak pak & family kalau nak berjaya" dan ada segelintir rakan-rakan yg aku jumpa susah hati jew memanjang padahal apa jew tak cukup , semua benda cukup tapi kalau flash balik dia punya memori hamek kau . Kaki lawan , kaki gaduh even dengan adik beradik sendiri. Dalam hal ini aku rasa ramai yg tak sedar kadang pertengkaran bermula dr orang lain jugak lepas tu pihak yg nk bergaduh ni cuba sabar tapi tahap kesabaran dia tu nipis mcm kulit bawang (bahaya orang mcm ni) hah lepas tu dia jugak di persalahkan. Aku rasa tak adil tapi nk buat mcm mana dah dunia ni memang kadang kejam. Walaupun kau rasa kau betul tp orang yg bersalah tu tetap rasa dia betul dan ditambah pula dengan orang sekeliling yg nk backup org yg bersalah atau yg memulakan pergaduhan/pertengkaran lg lah buat hati  pihak yg tak bersalah tu terengut. Aku penah jugak lah ada pengalaman sedemikian rupa. Tapi aku positive jew sebab aku rasa kalau makin di lawan makin kau pun nampak tak betul. 

Berkat tu aku rasa memang la perlu tp Allah jew tau mcm mana niat kita bukannya kadang2 orang yg gaduh tu memang niat dia nk bergaduh tapi kdg dalam luar jangkaan dia. Bersangka baik jelah sebab dalam hidup ni kita tak tahu mcm mana hidup kita in future kan ? 

No comments:

Post a Comment