Sunday, May 10, 2015

selamat hari ibu

dear dairy

Assalamualaikum wbt

rasanya dalam banyak-banyak hari aku rasa sengaja manusia yang entah dari mana memilih hari ini hari ibu . aku tak banyak kisah nak memperjuangkan tentang ibu aku sebab mak aku banyaknya rapat dengan akak aku yang no.2 maklumlah orang kata bila dah kawen nanti baru rasa ke akraban seperti anak dengan ibu nya. aku masih tak rasa ke akraban itu tapi mak aku weyh gila aku tak sayang..

di kesempatan ini aku tak banyak nak luahkan dekat mak aku. aku harap walaupun mak aku tak reti nak pegang atau bermain dengan internet tapi satu hari nanti dia akan baca atas kertas yang mungkin juga aku ketika itu sudah menjadi seorang penulis hebat *cewah angan-angan* hahah.. apa pun selamat hari ibu buat mak yang :

1) sanggup menumpangkan diri kecil dirahimnya selama 9 bulan
2) sanggup mensengkang mata nak bagi susu and jaga aku saat aku sakit dan demam
3) sanggup nak susah demi melihat kesenangan anak-anak mu

ni kalau aku senarai memang confirm berjurai air mata . tak payah cakap air mata , kang jadi kolam untuk di renang-renangkan .

aku selalu doa yang Allah permudahkan segala urusan mak dan ayah , jauhkan dari mala petaka dan selamatkan mak dan ayah di akhirat kelak dan tempatkan mereka di kalangan orang yang beriman dan beramal soleh. redhai mereka dan akhir sekali. kumpulkan sekeluarga di syurga firdaus mu wahai Allah , tuhan semesta alam ..



selamat hari ibu !

No comments:

Post a Comment