Saturday, May 16, 2015

WANITA KURUS IDAMAN SETIAP LELAKI ?

Tersedak air liur nak minum air..


Ramai orang cakap kalau asal kurus jew sering dikaitkan dengan "Cantik" dan yang gemuk tu hangpa nak buang mana ? aku rasalah gemuk atau kurus bukan penghalang korang nak jadi cantik. Cuba bayangkan orang yang maintain badan dia kurus dan cantik tu cuba tanya berapa ribu ringgit yang dia belanjakan dalam masa sebulan nak maintain badan dia cantik. Tu baru nak jaga berat badan , tu belum lagi dari yang nak kulit putih ke apa ? aku rasa tu semua membazir . weyh elok lah korang dan aku juga mengunakan cara yang betul yang mana boleh korang amalkan minum air masak sebanyak 8 gelas sehari bagi buang toxic-toxic dalam badan tu. "Okay tersedak lagi" sebab aku bukan manusia yang gemar dengan air masak lagi-lagi kalau air tu bukan dalam keadaan dingin dan mendinginkan .

Aku tak kesah kalau nak cakap aku gemuk ke apa dah memang sejak azali . kalau nak tahu aku pun pernah terjebak dengan urusan ubat-ubat kurus ini dan aku pernah tak nak makan seminggu sebab takut gemuk. Time tu aku rasa berat aku ada kurang sehari dalam 3 kg sebab time tu dah lah tak nak makan. Lepas tu boleh pulak jogging sampai nak gila aku. Aku pernah rasa mengigil jew kalau aku tak makan. Dan disebabkan nak sedapkan mata-mata manusia aku sanggup nak kurus dan nak cantik sebab manusia yang kau orang pun sedia tahu manusia mana pernah puas ? Lepas tu aku give up dan aku teruskan dengan apa yang aku nak makan. eh kalau korang tak caye aku bukan jenis makan banyak. korang yang mana rapat dan selalu hari-hari dengan aku akan tahu macam mana aku makan. aku akan makan sehari sekali sahaja. entah lah kenapa dan bagaimana . Kadang aku jeles jugak dengan kawan-kawan yang keping jelah badan. Makan nauzubillah min zalik. Kemain macam bela hantu raya wey. Takut aku. hahaha Tapi nak buat macam mana dah Allah jadikan dia macam tu. Apapun aku tak salahkan sesiapa kenapa aku bersize macam ni sebab kalau rajin memang kau orang akan dapat bentuk badan ideal dan bermacam-macam impian kau orang. kalau tak rajin memang jenis obess lah hangpa.. Dan selalunya orang gemuk ni dia akan rasa dia tak obess padahal . hahaha aku lah tu kot dlu.. Tapi sekarang ni aku dah sedar diri dan sentiasa anggap diri aku obess padahal ada orang lagi gemuk dari aku. #kbai !

Tapi kalau nak cakap lelaki tak suka perempuan tak kurus tu gila lah. Kalau aku jadi lelaki pun aku nak perempuan yang kurus dan cantik kan ? tapi nak buat mcm mana aku ni kan perempuan so aku ni ha okaylah. Dan perlu di ingatkan bahawa bukan semua lelaki suka perempuan kurus macam playwood dan bukan semua dan hampir semua perempuan gemuk lelaki suka. entah aku bukan nak cakap apa tapi korang sendiri boleh tengok. lepas kawen mak aih badan macam kena pam dengan pam yang kat petronas tu . Ha tu kira katoegori gemuk lah tu . hahaha apa pun jangan cakap ha dia ni gemuk ke apa aku takut kena kat hangpa ! hahahahha a



nah baca sikit info

kevinzahri.com/health-fitness/metabolisme-tinggi

No comments:

Post a Comment