Tuesday, September 15, 2015

kenapa kita kena perlu keluar dari comfort zone sekarang ?

Dear Dairy

Lately memang banyak gila member-member time aku study diploma dulu tanya "eh nik apasal kau tak sambung jew Hr benda yang kau amik time zaman diploma dulu?" dan macam-macam soalan lagi hinggap kt telinga aku. Aku tengok mood kalau aku rajin memang akan aku jawab panjang lebar dan kalau aku malas memang aku take time sikit kalau nak berfikir. Jawapan aku untuk ini senang jew. kenapa aku beralih dari Human Resource Management ke Bachelor of journalism senang je. Aku nak cari something different dan of course lah aku memang minat menulis dan tak semua orang akan minat menulis dan ambil keputusan nk belajar benda benda ni makin mendalam. Yes dan aku ambil benda ni macam satu cabaran. Kau orang pernah tak rasa yang kau orang perlu keluar dari comfort zone yang mana kau orang memang dah selesa dengan apa yang berlaku dan mungkin juga kau orang rasa yang kau orang memang kena nak keluar dari sesuatu situasi atau keadaan. Pilihan aku mungkin tepat atau mungkin memang tak tepat tapi aku percaya rezeki, ajal maut dan semua semua berkaitan dengan nasib memang akan Allah swt yang tentukan. So kita as hamba di redha jelah jalan paling mudah dan termudah .

To be honest memang aku takkan pernah rasa experience budak-budak lain yang amik diploma dalam course yang sama macam aku . ya ! absolutely aku memang terpesong habis daripada communication. Tapi weyh, communication ni kau pergi mana-mana memang orang akan nak. So dont worry lah syarikat surat khabar berlambak-lambak.

Dan salah satu sebab aku amik course ni sebab aku nak explore apa benda yang best sangat course ni and of course aku nak tau mcm mana career path dia berjalan dengan agak slow atau okay okay jelah. apa pun doa kan segalanya berjalan dengan mudah dan lancar sebab aku memang nak tengok mcm mana aku boleh going thru dengan benda baru ni..

ameennnn

No comments:

Post a Comment