Sunday, September 20, 2015

senang susah senang susah (RODA)

Dear Dairy




Assalamualaikum korg, harini aku macam sedih je dengan apa yang berlaku antara kawan-kawan aku. Lagi-lagi kalau kena dekat orang yang sangat close dengan aku. Aku yang tak boleh nak terima kenyataan tapi orang yang lalui relax je terima kenyataan kan ? Apa pun berlaku aku just nak cakap yang aku selalu doakan kawan-kawan aku hidup happy walau macam mana pun susah life korang aku tau aku tak banyak and memang tak boleh nak tolong korang tapi aku boleh tolong doakan apa yang aku boleh doakan je.

After 1 year aku tak jumpa mamat ni . perkenalan kitaorang memang atas dasar kawan sebab awek mamat ni member class aku. semester dua zaman diploma aku memang aku ingat lagi aku macam malas nak kawan dengan semua orang. sebab aku rasa "alah diaorang ni sama jew jap g gaduh balik, so aku malas" so sampai lah aku kenal dengan minah ni yang beria gila nak kawan dengan aku. aku tahu dia ada geng dia sendiri tapi aku malas nak kacau sebab aku ni budak baru takkan la nak kacau bebudak yang memang dah ada geng-geng ni kan. aku tak leh nak ikut rentak dia orang sebab diaorang tu semua mcm jenis "takpelah biar pape asal bergaya" wow aku memang bukan jenis mcm tu. tapi aku tak kesah pun aku boleh kawan dengan semua orang sebab aku tahu minah sorang ni jenis ikhlas kalau kawan dengan semua orang. okay habis bab tu ..

Zaman diploma aku since aku kenal dia, only dia je yang aku selesa nak cerita macam-macam and aku memang tak malu nak nages dengan dia.. sampai satu tahap aku tak jumpa dia sebab kekangan yang macam-macam dekat setahun jugaklah kitaorang tak jumpa lepas tu jadi mcm hmm... bila sekarang ni nk jumpa aku dah rasa yang macam aku tak setaraf nak kawan dengan dia lagi lagi bila dah yelah aku decide nak belajar and diaorang dah keje income dah best aku ni ? tapi bila aku dapat tahu dia dah break off dengan boyfriend dia aku rasa mcm sedih and mcm susah gila nak ada friendship yg mana aku kena pegi jumpa diaorang secara berasingan. and tahap ini aku rasa mcm aku tak appreciate friendship...... yes aku kadang rasa mcm tu and dalam soal ni memang takde masalah antara kami and aku kena be like takde pape berlaku. since that we just can be friend like usual.


aku mcm tak leh blah lah dengan apa yang aku rasa ni . sebab diaorang couple dah almost 4 years titiba jadi mcm ni..  hmmmmmmmmmmm................................sebab aku kenal diaorang susah senang semua sama-sama. aku sedih lah pulak bila kawan-kawan jadi mcm ni berpecah belah bagai . rasa mcm hmmmm.............................apa pun aku just doakan yg terbaik untuk kawan-kawan aku. moga apa yg diaorg pilih tu memang diaorg happy and bahagia.

2 comments:

  1. Kiranya jadi orang tengah ye...buat sebaiknya..cantumkan ukhuwah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde la jd org tgh hmmm tpi rasa mcm xbest sbb nk jumpa pn nnti kna asing2 hmmmm diaorg ni close friend saya hmmmm

      Delete