Sunday, September 20, 2015

stress

dear dairy

sebenarnya aku stress jugak amik course yang aku tak familiar ni. yelah dari human resource kau kena study benda yang kau rasa takde kena mengena dengan hr. yes memang takde kena mengenalah kan. tapi apa pun aku rasa aku kena teruskan sampai abis sebab aku dah start dari mula. alhamdulillah keadaan dah bertambah selesa bila mana aku tau mcm mana nak manage itu ini yes. of course lah tau sebab aku kena buat banyak benda kot lagi lagi bab nak kena tau itu ini. untuk course yang kali ni aku kena banyak membaca.. english pun kena banyak tau itu ini dan article aku banyak dalam bahasa inggeris. aku risau aku tak boleh nak catch up semua benda ni tapi bila lama-lama aku rasa insyallah aku boleh. weyh Hr yang susah tu pun aku boleh takkan benda yang senang ni aku tak boleh kan ?

untuk semester yang pertama ni of course memang banyak benda aku nak kena kejar dengan itu ininya. tapi aku rasa insyallah aku boleh buat just sedikit sebanyak support dari kawan-kawan and keluarga tu memang kenalah sebab tanpa diaorang siapalah aku kot. so untuk journey aku untuk menjadi seorang press ni aku tak nampak lagi bidang mana aku nak terokai tapi yang pasti nya kau mesti lah nak jadi journalist benda best best. 

first week pun dah ada assignment ni kan lagi kalau bukan second week kan ? memang banyak jugak aku nak kena catch up dari A-Z tapi apa boleh buat nak sangat study and the moment bila kau rindu zaman belajar jangan tanya kenapa aku lanjutkan masa belajar aku ke 3 tahun sebab tu aku saje amik lain course. hmmmmmmm... biarlah apa pun orang nak cakap. aku bukan nak kejar masa itu ini . aku bukan nak kawen awal ke apa. duit harta dunia tu semua boleh cari kemudian yg penting aku nak rasa kehidupan aku yang sebenar-benarnya. so siapa tahu kita akan rasa lebih bahagia walaupun tak kaya mana pun macam kawan-kawan yang lain.. walaupun ada jew kawan-kawan aku cakap "rugi kau sambung stdy nik" aah memang rugi bagi mereka yang rasa ilmu tu rugi. aku tak nak cakap lelebih sebab setiap orang definisi pengetahuan dia berlainan dari masing-masing. cuma ingat satu jew yang setiap org ada hala tuju kehidupan dia .. so chill ! 



No comments:

Post a Comment