Monday, March 28, 2016

Dan Bila................


Dan bila aku ambil keputusan untuk diamkan diri kau jangan tanya aku kenapa aku diam.. jangan tanya aku kenapa aku asyik larikan diri dari semua benda ni.. Manusia memang fitrah dia takkan pernah faham. aku takkan pernah faham orang lain dan orang lain takkan pernah faham aku. Kadang-kadang aku penat nak luah perasaan dekat siapa-siapa pun dan kadang-kadang aku tak perlu explain apa yang orang lain nak dalam hidup aku dan apa yang aku nak orang lain buat dalam hidup aku. Manusia ni kan susah nak faham.

Aku ni agaknya terlalu mengiyakan apa yang orang lain tak nampak dan aku tak nampak. kehidupan ni kadang adil buat mereka yang rasa hidup itu wajar diadili. Jangan cakap bab hati dan perasaaan dengan aku, sebab aku dah tahap macam nak muntah sangat dengan semua benda ni. Nak cakap aku tak jaga hati orang ?Sampai bila aku nak kena diam dan biar semua manusia senang-senang boleh pijak letak kaki atas kepala dan suruh aku ikut telunjuk depa?

Aku ni manusia tahu erti penat jugak. serious la wey tahu erti penat ... so untuk elakkan semua benda yang berlaku ni aku ambil keputusan untuk tinggalkan semua perasaan sedih ke kasih sayang ke dan apa sahajalah aku buang malas nak fikir aku nak duduk jauh-jauh dari manusia. Biarlah diaorang tak kenal aku ke apa ke.



No comments:

Post a Comment