Saturday, March 19, 2016

Untuk Yang Hadir Dalam Hidup Aku

Pertama sekali aku nak ucapkan terima kasih yang tidak terhingga buat sesiapa yang pernah wujud, hadir dan datang menentang dalam hidup aku. Walau sesingkat mana sekali pun aku tetap berterima kasih sebab beri aku peluang untuk rasa senang, bahagia dan kadang-kadang sakit hati. Buat keluarga yang tak pernah belah dari hidup aku. Aku bersyukur sangat sebab dapat keluarga yang ada dalam setiap turun naik aku.

Untuk kawan-kawan baik yang dah jadi ex waktu sekolah menengah dulu aku ucapkan tahniah sebab kau dah berjaya robek hati aku sampai aku tak pernah percaya erti persahabatan itu benar dan indah. Tapi sekurang-kurangnya aku belajar erti hidup berdikari tanpa nak rasa segan silu nak kemana-mana. Dan aku berjaya tamatkan zaman belajar aku diploma dan aku ambil keputusan untuk sambung degree di tempat yang terlalu asing buat aku dan aku tiada kawan-kawan untuk teman dan pimpin aku sampai hujung cita-cita. Terima kasih kerana jadi pembakar jiwa dan azam untuk terus teguh berdiri.

Buat ex-ex yang pernah mempermainkan kasih sayang aku. Terima kasih juga untuk ajar supaya jangan percaya sesiapa pun melainkan keluarga aku dalam kadar 100%. Terima kasih buat cinta yang entah kau kutip dari mana dan kau curahkan buat aku hanya sekejap. Walaupun kau tengok aku bersungguh-sungguh nak mempertahankan ikatan cinta Bodoh itu. Terima kasih kerana ajar aku tentang khayalan manisan dunia bercinta walaupun ending dia busuk macam bangkai. Terima kasih yang tak terhingga ajar aku erti kuat jangan jadi perempuan lembik lotek!

Untuk yang sudi dampingi aku sekarang terima kasih atas kesudian kau dan terima kasih atas penerimaan kau terhadap aku yang tak seberapa ini. Terima kasih sebab layankan aje semua sandiwara bodoh aku dan kadang lawak bangang aku yang hambar. Terima kasih buat segalanya walaupun aku tahu kita deal kawan tapi mesra dan walaupun masing-masing tahu tentang perasaaan sayang masing-masing. Aku tak mintak banyak, tapi mintak biar teguh macam tiang Tnb depan rumah sewa kau tu. Terima Kasih kerana jujur dengan apa adanya diri kau dan apa adanya diri aku. Terima Kasih kalau ada jodoh nanti kita jadi best friend atas katil :)


Tak lupa buat kawan-kawan, sahabat-sahabat yang tak secara langsung atau tidak langsung, terima kasih buat jadi semangat aku time aku down. Terima kasih sebab sudi jadi member duduk sebelah time class atau pun tidak. Terima kasih sebab terima aku jadi rakan sekumpulan dalam assignment-assignment dan terima kasih sebab banyak sumbang idea dan mungkin informasi-informasi terkini terutamanya kalau lecturer batalkan class. TERIMA KASIH. Oh tak lupa buat yang benci dan bertikam lidah dengan aku. Terima kasih sebab boleh jadi musuh aku dan kadang aku tak perasaan mulut aku pun macam mak lampir. Terima kasih sebab pernah malukan aku dan juga merendah-rendahkan maruah aku sebagai seorang kawan. Terima kasih sebab kau pernah berjaya buat aku stress sampai aku tak nak amik apa-apa subject dengan korang dah. Oh terima kasih sebab bagi pahala free dekat aku tanpa aku sedar. Dan terima kasih sebab jadi pembakar semangat aku untuk terus senyap dan diam biar kau melalak macam anjing jalanan tak cukup makan. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment