Saturday, April 23, 2016

Umrah

Assalamualaikum wbt

Tipulah cakap tak nak buat umrah dengan usia yang muda dan tengap tampan ni. So kepada sesiapa yang tahu kakak aku dah pindah kat saudi (al-khobar) Korang boleh google kalau tak tahu. So daripada experience akak aku dah pindah sana. Dia punyalah nak sangat jejakkan kaki kat bumi suci Allah. Termakbul jugak usaha dia. Ni kira mcm pergi without travel agencies since kakak aku dengan anak-anak and suami memang dah dapat ic sana sebab berkerja.

Aku takde tips kalau nak buat umrah secara solo tanpa travel agencies. Setahu aku lah arab saudi bukan negara yang kau boleh sesuka hati nak keluar masuk sebab alasan nak melancong. Lupakan jelah kalau kauorang niat nak melancong. Kalau mcm kes family korang memang dah ada kat sana and family korg sendiri yang jemput korang masuk sana boleh la. Tu dari apa yang abg ipar aku cerita and explain kt aku.

So, di kesempatan ini aku memang nak meleleh air mata bila tengok gambar-gambar umrah akak aku ni. Ya Allah rasa macam rezeki sangat anak-anak buah aku ni di jemput Allah nak pergi sana. Aku pesan kat akak aku tolong la lambai-lambai nama aku dan doakan aku boleh sampai kat sana. Insyallah. Untuk jadi tetamu Allah ni korg sedia maklum memang susah wey. Bukan senang-senang boleh pergi umrah or buat haji dengan macam tu je. Bila dengar kisah-kisah orang balik dari sana. Ya Allah macam manalah kan kalau kita pergi sana ?

Satu je aku nak cakap siapa yang dapat kerja kat sana. Mencari rezeki dibumi para nabi ya ALLAH hati rasa macam sejuk dan sangat dekat dengan dunia islam. rezeki bff aku ni suami dapat kerja kat sana. Tak nak cerita banyak meh share gambar.


*gambar kalau korg nk share tlg credit ke blog aku ni tak pun tnya dlu.




















1 comment: