Wednesday, May 18, 2016

Samyang Spicy Fried Chicken Ramen challenge

P.E.D.A.S 

Btw tahulah agak kelambatan nak update pada mee segera pedas bapak ni. Berhhhhhhhhh......serious time masak aku dah cuak kebebeh dah bila tengok mee and sos dia merah menyala. Yang peliknya aku baru tahu yang orang-orang korea ni makan pedas (Tak sangka pulak). Bila dah start viral benda dan of course lah memang susah nak cari and benda alah ni memang agak mahal jugak. Nak dijadikan cerita time tengah hang out dengan member-member boleh terjumpa pulak dekat aeon big Shah Alam seksyen 13. Memang agak excited jugak sebabnya aku dah cari almost 1 month benda alah ni. (Gigih) 

Halal ke haram ?
Kalau kau orang jenis suka membaca banyak sangat sumber cakap benda alah ni tak halal lah apalah ada letak cik babi lah.. ADUHAI... memang pelbagai tomahan kat mee extremely pedas ni. Tipulah aku tak terpengaruh dengan benda alah macam ni. Seriouslah bayangkan time kes halal haram ni memang aku da give up nak cari mee ni dan batalkan niat untuk makan mee ni. (SAMPAI MACAM TU KECEWA DIA) hahahahaha..Kalau nak kepastian yang lebih power korang sendiri boleh check dekat laman sesawang  Jakim tentang pensijilan halal luar negara yang diiktiraf atau melalui aplikasi telefon pintar Myjakim dan korang boleh baca artikel ni untuk kepastian yang lebih kukuh dan takdelah bila makan rasa ragu-ragu kan ? Jakim sahkan mi Samyang Spicy fried chicken ramen halal!

Samyang Spicy Fried Chicken Ramen




*tu jelah boleh share sebab pedas dia rasa nak minum air sejuk bebanyak and bibir rasa macam bengkak*




Selamat mencuba!!

No comments:

Post a Comment