Saturday, October 8, 2016

Kenapa perlu jadi pengecut

Dalam hidup kita boleh di katakan 91 orang daripada 100 org tu adalah pengecut dan takut dengan bayang-bayang sendiri. Mereka lebih memilih untuk tidak merasai pengalaman dan lebih memilih untuk jadi dan rasa takut. Aku pun tak faham. Accident baru-baru ni memang lagi melemah aku bila mana orang yang nak jatuhkan kau sendiri yang pengecut. Kenapa nak kena drag semua orang untuk benci aku? oh lupa aku baru teringat kau pernah cakap yang kau akan malukan aku satu U. It ok. Allah tu ada je dengan manusia-manusia yang teraniaya dan Ingat wey doa-doa orang yang teraniaya ni makbul sangat. Pelik bila ajak berbincang ada je mengelak tapi bila belakang-belakang sibuk nak menghina. Kenapa ?

Class yang aku takkan lupa bila masa sesi ice breaking kau boleh skip sampai 2 orang. Yang lawaknya geng-geng dia boleh nak guna ayat sarcastic padahal kau tak pernah tau aku siapa dan apa masalah aku antara dengan dia. So, Sila dont ever involve benda ni semua and aku nak tengok jauh mana kau nak burukkan. Sebab manusia yang cerdik dia akan sentiasa fikir "kau duk sibuk burukkan orang and hebahkan kejahatan orang, yang tukang sebar tu memang terang-terang syaitan" Sabar ada batas walaupun dalam islam sabar tu memang takde limit. Tapi manusia biasa kau melatah sikit pun mana boleh sabar. Apa pun goodluck sebab berani dikalangan manusia-manusia yang kau rasa dah bagus. Tapi ingat orang lain diam bukan sebab tak berani tapi sebab cara pemikiran kita tak sama level kalau nak di compare kan dengan apa yang kau orang cuba buat. Budak-budak kurang cerdik je yang sanggup nak hebahkan aib orang dan orang yang cerdik pandai takkan hebahkan satu atau sikit pun aib orang lain sebab dia tahu erti buruk baik.

lagi satu level pendidikan masing-masing dah cukup nk tunjuk siapa matang dan siapa tak. Selamat maju jaya di masa akan datang. Buat-buatlah baiki pointer dari sibuk jaja cerita orang. Kalau dulu grad diploma tak dpat first class dip cuba-cubalah buat degree ni dapat first class degree. Buat mak ayah bangga sikit. tak pun at least dapat free ptptn pun dah bagus dah.



"STUPID PEOPLE ARGUE, INTELLINGENT DEBATE"



Image result for STUPID PEOPLE ARGUE INTELLIGENT PEOPLE DEBATE

No comments:

Post a Comment