Saturday, November 2, 2019

4 september 2019






Today after appoinment gigi silap besar jadi lagi benda sama. Rush terus pegi service center shah alam since segambut service suck nak mampus.
1. 4 hari keluar kereta lighting sign keluar and bunyi beep2 (keep repeating, mcm bunyi tak pakai seat belt) pergi hantar kereta untuk check and diaorg reset ecu (sebab katanya takut ada code error) okay lah aku ni dtg dari shah alam turun service center segambut.(since aku amik kereta dulu dekat sc segambut)
2. Lepas first reset Ecu day light tak menyala. Okay la aku call person in charge and she ask me to come again. (Layan lagi, dari shah alam-segambut) second check kereta ni aku tinggal kereta sebab dia kata untuk details check system and engine & bla bla bla. (Layan jugak la aku g keje & assignment naik grab tau)
3. 1 and half day kena balik. Pop out this sign. (Esknya tu cuti umum aku just whatsapp say sorry sebab ganggu but i just want to inform this sign appear again) tak rply okay la aku faham sebab public holiday even salesman aku, aku inform pun blue tickkan aku.
4. Harini otw aku nak masuk office lepas settle appoinment gigi tgh speading dekat federal nak exit LKSA this sign appear and kereta lost power. Berderau jantung aku sbb aku ddk line kanan. (Aku speed tak laju pun 90-100km/j)
The reason kenapa aku tulis ni just nak bg awareness, im so fucking disspointed with my salesman & segambut sc. Sumpah kalau aku tahu aku amik myvi or polo haritu. Since aku dah try drive 2 kereta ni before beli Yaris ni.
Customer rights kat mana kalau membabitkan nyawa and keselamatan customer. Kereta ni umur dia baru 3 minggu bersama Nik Amirah and aku bukan beli kereta second iye kereta baru. If beli kereta untuk dijadikan bahan experiment better tak payah belikan?
So far aku ada join group yaris malaysia and etc segelintir tu ada problem dgn kereta. TOYOTA kot bukan kereta Malaysia. Aku tk expect kualiti macam beli porsche tp biarlah elok kan? Bukan murah untuk aku lah. Sebab ni first car aku.
Yang tak kena bolehlah kata “ha dalam 1000 mesti ada satu yg MANUFACTURING DEFECT” hahaha aku tak kesahlah manufacturing defect ke apa ke yg penting jangan susahkan hidup aku, kena buang masa aku untuk ulang alik turun naik service center macam org takde masa depan & bazir duit aku bayar bulan-bulan untuk kualiti sampah.
Bagi aku toyota ni ada master pieces dia sendiri tp bila tiba PEMASANGAN dekat MALAYSIA getting worst!
Alhamdulillah after penat explain benda yg sama dkt manusia2 yg tak reti bahasa ni kereta aku dimasukkan balik ke dalam service center untuk check details keadaan engine and system tu semua. Diaorg bagi “temporary car” sementara aku tunggu kereta aku settle.
Pengajaran dia kat sini, kau berlembut ada limit once org lembut lagi kau duk tolak aku ke sana ke sini mcm kita plk yg mengemis minta fix the problem walhal ni semua MANUFACTURING DEFECT.
Hahaha buat hidup aku hura-hara dalam seminggu ni tadi dari hq-service center segambut hura-hara.
Toyota sekarang ni quality mmg low entahlah lagi2 pemasangan dkt Malaysia.

No comments:

Post a Comment