Friday, June 26, 2020

24 JUNE 2020

Assalamualaikum W.B.T

Alhamdulillah dah selamat naik pangkat dari Cik ke Puan. Alhamdulillah sebab dah jadi isteri kepada Zulnun Almashari. 6 tahun berkawan, bercinta, bergurau senda dan bergaduh akhirnya ke jinjang pelamin jua.

Majlis nikah diadakan di Pejabat Agama Shah Alam. Pada jam 1 tengah hari dihadiri oleh ahli keluarga terdekat sahaja. Banyak kenangan yang tak dapat dilupakan untuk melangkah ke alam perkahwinan ni. Contohnya, kahwin musim Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP). Dunia digemparkan dengan penyakit berjangkit Covid-19 pada march 2020. Malaysia ambil langkah dan pencegahan awal apabila penyakit berjangkit ini mula merebak.

Kenangan ni memang rare orang kata tapi inilah kenangan yang paling takkan dilupakan bila kena bernikah di pejabat agama apabila Malaysia dan kerajaan telah melaksanakan dan memerintah semua rakyat untuk hidup dalam keadaan new norms. Banyak juga kerja dan hal-hal perkahwinan macam catering, baju, kad kahwin yg tergendala.

Tapi alhamdulillah 24/6/2020 kami ambil langkah yang drastik untuk langsungkan juga majlis pernikahan walaupun macam-macam cabaran. Dengan itu ini nya tapi malas nak spoilkan mood menulis dengan ceria ni.

Terima kasih diucapkan kepada kedua belah ahli keluarga yang banyak membantu menjayakan majlis ini. Tak mampu nak balas dengan wang ringgit. Allah sahaja yang mampu membalas jasa dan kepayahan korang semua sepanjang majlis berjalan.

Alhamdulillah majlis berjalan lancar dan aku selamat diijab kabulkan dengan sekali lafaz. Betul orang cakap. Kahwin ni lain sangat perasaan dia. Perasaan dah pikul tanggungjawab tu lain mcm dlu. Kalau dlu zaman bercinta lain. Zaman kahwin ni mungkin ada masanya bukan semua indah ada kalanya susah juga nak ungkap.

Doakan keberkataan ikatan ini sehingga ke akhir hayat dan sentiasa dalam keredhaan Allah SWT. Terima kasih juga kepada rakan-rakan yang tak habis-habis mengucapkan selamat pengantin baharu & mendoakan kami. Moga Allah balas kebaikkan kepada mereka yang mendoakan.


#ayieamirahfinally

No comments:

Post a Comment